Thursday, November 29, 2007

..:: Nak Tahu Berapa Anggaran Kos Projek? ::..

1. Anggaran Pendapatan

Peruntukan APIUM
RM 5000
Tajaan MAIS
RM 8000
Tajaan Luar
RM 48100
Jualan Tiket Konsert (D’ENTERTAIN)
RM 2 x 500
RM 1000
Yuran Bengkel (D’ART)
RM 2 x 200
RM 400
Sewa Tapak Jualan
RM 100 x 10
RM 1000
Hasil Jualan Produk
RM 2000
JUMLAH
RM 70000

2. Anggaran Perbelanjaan
Jamuan Dif/Penceramah/Artis
RM 20 x 100
RM 2000
Jamuan Peserta/Hadirin (ringan)
RM 3 x 200 x 4kali
RM 2400
Jamuan Peserta/Hadirin (berat)
RM 8 x 200 x 2kali
RM 3200
Jamuan Krew
RM 20 x 10
RM 200
JamuanAhliJawatanKuasa(D’CLOSING)
RM 10 x 100
RM 1000
Cenderahati Penceramah/Agensi
RM 250 x 30
RM 7500
Cenderahati Dif/Perasmi/Pengadil
RM 50 x 8
RM 400
Cenderahati Persembahan/Gimik
RM 300 x 5
RM 1500
Cenderahati Wakil Sekolah
RM 50 x 10
RM 500
Bahan Dakwah dan Cenderahati D’XPDC
RM 6 x 200
RM 1200
Juruteknik
RM 50 x 11
RM 550
Sewa Basikal
RM 5 x 200
RM 1000
Percetakan
RM 5 x 600
RM 3000
Fail Seminar
RM 5 x 200
RM 1000
Sijil Seminar
RM 1.5 x 200
RM 300
Rakaman D’HALAQAH
RM 30000
Hadiah Pertandingan Nasyid
RM 800
Hadiah Pertandingan Pidato
RM 1300
Sekretariat dan Perhubungan
RM 3000
Modal Jualan Produk Per. Daie
RM 1200
Pengangkutan dan Logistik
RM 3000
Banner
RM 250 x 4
RM 1000
Banting
RM 50 x 4
RM 200
Buku Cenderamata
RM 5 x 80
RM 400
Brosur
RM 0.50 x 600
RM 300
Kertas A4
RM 10 x 20 rim
RM 200
Tag Nama Peserta
RM 2 x 600
RM 600
Tag Nama Urusetia
RM 2 x 100
RM 200
Poster
RM 2 x 50
RM 100
Alat Tulis
RM 200
Awasan
RM 1750

JUMLAH
RM 70000

0 comments:

11hb 2 2008- berlangsung sidang media PD. media yang hadir daripada majalah Anis, akhbar Sinar Harian, akhbar Utusan dan TV9
09hb 2 2008- pertemuan pihak PD dengan Bro. Lim Jooi Soon di Ampang membincangkan berkenaan d'dialog
05hb 2 2008- penambahan peserta d'small starz seramai 2 orang menjadikan keseluruhan penyertaan seramai 7 orang.alhamdulillah..
04hb 2 2008- pihak PD menerima surat daripada MAIWP yang ingin menyumbangkan RM4000, tambahan kepada sumbangan pada 8hb1 2008. Jadi jumlah sumbangan MAIWP keseluruhan ialah RM10.000.
Amanah Raya Berhad memberitahu pihak PD mereka bersedia menyumbangkan barangan untuk keperluan PD. Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM) memberitahu pihak PD mereka akan menampung perbelanjaan makanan sepanjang PD dalam kadar tertentu. syukran jazilan serta setinggi-tinggi penghargaan pihak PD ucapkan kepada semua yang sudi menyumbang.
01hb 2 2008- mesyuarat penyelarasan diadakan di kafe kk12
25hb 1 2008- mesyuarat tergempar d'halaqah diadakan.keputusannya d'halaqah terpaksa ditangguh..4 penyertaan d'small starz diterima pihak PD..
23hb 1 2008-perjumpaan besar-besaran sukarelawan PD di Balai Islam kk10
22hb 1 2008- surat-surat d'small starz dihantar ke sekolah-sekolah rendah agama kawasan Lembah Pantai
21hb 1 2008- wakil PD ke pejabat YPEIM untuk memohon sokongan dana
18hb 1 2008- wakil PD berbincang dengan wakil MAIWP tentang kerjasama yang berterusan
17hb 1 2008- pihak PD berbincang dengan wakil Muslim Aid untuk bekerjasama namun tiada sebarang kata putus
15hb 1 2008- tarikh penyertaan d'small starz dilanjutkan lagi setelah mendapat maklum balas yang kurang memuaskan
14hb 1 2008- pihak PD telah menerima sumbangan sebanyak 500 buah majalah daripada Karangkraf
8 hb 1 2008 -
pihak Majlis Agama Islam Wilayah Persekutuan (MAIWP) bersetuju untuk menyumbang kepada PD sebanyak RM 6000. syukran jazilan serta setinggi-tinggi penghargaan pihak PD ucapkan
7 hb 1 2008 - Syarikat Karangfkraf bersetuju untuk menyumbangkan 1000 naskah buku keluarannya kepada pihak PD. syukran jazilan serta setinggi-tinggi penghargaan pihak PD ucapkan
6 hb 1 2008 - rehat
5 hb 1 2008 - rehat
4 hb 1 2008 - Pihak PD ke Yayasan Dakwah Islamiah Malaysia (YADIM) dan Jabatan Hal Ehwal Khas (JASA) untuk memohon sumbangan
3 hb 1 2008 - perbincangan ringkas pihak PD dengan wakil Persatuan Kebangsaan Pelajar Islam Malaysia (PKPIM). kerjasama dijalinkan.
2 hb 1 2008 - mesyuarat antara pihak PD dengan Unit Dakwah Global Bahagian Pembangunan Insan Majlis Agama Islam Selangor (UDG BPI MAIS) berlangsung. Pihak MAIS bersetuju menaja Program D'MASYK.
1 hb 1 2008 -
suatu perbincangan ringkas pihak PD dengan wakil Persatuan Mahasiswa Islam Universiti Malaya berlangsung
31 hb 12 2007 - gerak kerja call, faks and follow up diteruskan. wakil PD menemui Saudara Nabil (kump. Far East) untuk mengukuhkan perjanjian D'Entertain.
30 hb 12 2007 - emel perkampungan daie telah diaktifkan. sebarang makluman/pertanyaan/cadangan dan sebagainya boleh dihantar ke emel : perkampungan_daie@yahoo.com atau boleh terus post a comment yang tertera dalam blog.
29 hb 12 2007 - beberapa item dirombak dalam blog ini. 1)perbelanjaan meningkat daripada RM 65000 kepada RM 70000. 2)tarikh program d'cine diubah dari 23 hb 2 2008 ke 20 hb 2008. 3)program d'opening bergabung dengan program d'halaqah pada 17 hb 2 2008.
28 hb 12 2007 - mesyuarat antara pihak PD dengan wakil Jamaah Islah Malaysia. kerjasama dijalinkan bagi melancarkan lagi perjalanan PD.
27 nb 12 2007 - pihak penganjur memerlukan dana segera untuk menampung perbelanjaan gerak kerja. setakat ini pihak penganjur hanya menggunakan wang saku bagi menggerakkan jentera projek. diharapkan sesiapa yang sudi membantu dari sudut dana, bolehlah menyalurkannya ke akaun CIMB Bank atas nama Lajnah Dakwah dan Pembangunan Insan : (No Akaun :1440-0009135-05-8). Semoga Allah membalas jasa baik para penyumbang.
26 hb 12 2007 - surat-menyurat tajaan telah diserahkan kepada pihak pengurusan untuk diproses. kumpulan nasyid Far East dipilih sebagai penghibur dalam program d'entertain. 1 mesyuarat antara pihak PD dengan pihak TV9 diadakan. hasilnya, program d'halaqah diubah ke tarikh 17 hb 2 2008 supaya siaran secara langsung dapat diadakan.